Laskurit mainonnan suunnitteluun
Näillä laskureilla suunnittelet helposti sopivan budjetin mainoskampanjallesi ja varmistat, että mainoskampanjasta tulee tuottava. HUOM! osa luvuista on esitäytetty, mutta voit aina vaihtaa omat luvut tilalle.
Muutama vinkki laskureiden käyttöön:
Tarvitaanko sähköpostia laskemiseen?
Käyttääksesi laskuria sinun ei tarvitse antaa sähköpostiosoitettasi. Halutessasi voit kuitenkin lähettää suunnitelman sähköpostiisi
CTR, CPM ja konversioprosentti
Jos et voi käyttää omia lukujasi niin tässä suuntaa-antavia lukuja yleisellä tasolla: CTR = mainoksen klikkausprosentti noin 1-3%. CPM = cost per mille keskiarvona Suomessa Facebook-mainonnassa noin 6-7 €/1000 mainosnäyttöä. Konversioprosentti: noin1-5 %.
Mikä on hyvä ROAS eli mainonnan tuotto?
Laskuri ei ota huomioon mikä on myyntikatteesi, mutta yleisesti mainonnassa hyvänä pidetään viiden ROASia, jotta tuottoon jää varaa myös kuluille. Katteestasi riippuen voit päästä omillesi jo ylitettyäsi arvon 2.
Suunnittele mainontaasi seuraavilla laskureilla
Laskurit ovat ilmaiseksi käytössäsi. En ota vastuuta mahdollisista virheistä laskureissa.
Kiitos, kun jaat: