Myynnin tavoitelaskuri

Myynnin tavoitelaskurilla jaat vuotuiset myyntitavoitteet käytännöllisiin digimarkkinoinnin toimenpiteisiin, kuten hakukoneoptimointiin, someviestintään, sähköpostimarkkinointiin ja maksettuun mainontaan.  Saat laskurista enemmän irti, kun katsot miten Näet helposti Google Analyticsistä kuinka monta prosenttia kävijöistä on tullut hakukoneista, sosiaalisesta mediasta tai suoraan nettisivuille. Jos olet käyttänyt mainonnassa utm-parametrejä erotat myös maksetut kampanjat muusta liikenteestä.

Liikenteen lähteet myynnin tavoitelaskurissa

SEO

SEO eli hakukoneoptimointi liikenteen lähteenä tarkoittaa hakukoneista ilman maksettua mainontaa tulevia kävijöitä. Hakukonenäkyvyyttä parannat hakukoneoptimoinnin keinoin, kuten tuottamalla olennaista sisältöä kotisivuillesi, joiden tekninen suorituskyky on kunnossa.

SOME

Somella liikenteen lähteenä tarkoitetaan kuinka monta prosenttia kävijöistä tulee kotisivuillesi somekanavista (esim. Facebook, Instagram, LinkedIn) ilman maksettua mainontaa.

BRÄNDI

Brändillä liikenteen lähteenä tarkoitetaan kävijöitä, jotka tulevat kotisivuillesi kirjoittamalla selaimeen suoraan kotisivusi www-osoitteen tai jotka tulevat sähköpostimarkkinoinnin kautta. Vahva brändi kertoo siitä, että yritys tunnetaan tai yritys käyttää sähköpostilistaansa hyvin hyödykseen.

MAINONTA

Maksetun mainonnan liikenteellä tarkoitetaan maksetun mainoskampanjan kautta tullutta liikennettä. Yleisimmät verkkomainonnan lähteet ovat: Googlen hakusana-, display-, Shopping- tai videomainonta, Facebook-mainonta tai LinkedIn-mainonta. 

Myynnin tavoitelaskuri

Laskurit ovat ilmaiseksi käytössäsi. En ota vastuuta mahdollisista virheistä laskureissa.

Muita myynnin ja mainonnan laskureita:

Kiitos, kun jaat:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
WhatsApp
Sähköposti